تاکيد استاندارمازندران بر لزوم نگاه علمي و تخصصي به توسعه کشاورزي در استان تاکيد استاندارمازندران بر لزوم نگاه علمي و تخصصي به توسعه کشاورزي در استان

تاکيد استاندارمازندران بر لزوم نگاه علمي و تخصصي به توسعه کشاورزي در استان

تاکيد استاندارمازندران بر لزوم نگاه علمي و تخصصي به توسعه کشاورزي در استان ، ظرفیت های طبیعی و نیروی انسانی والایی در سطح استان برای تحقق سیاستها و برنامه های کشاورزی و امنیت غذایی وجود دارد

کد خبر: 001006002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ دی ۰۰ - ۱۱:۱۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تاکيد استاندارمازندران بر لزوم نگاه علمي و تخصصي به توسعه کشاورزي در استان ، ظرفیت های طبیعی و نیروی انسانی والایی در سطح استان برای تحقق سیاستها و برنامه های کشاورزی و امنیت غذایی وجود دارد

تاکيد استاندارمازندران بر لزوم نگاه علمي و تخصصي به توسعه کشاورزي در استان

تاکيد استاندارمازندران بر لزوم نگاه علمي و تخصصي به توسعه کشاورزي در استان
استاندار ‌مازندران در دیدار ریس سازمان مرکزی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور بیان کرد:
تاکيد استاندارمازندران بر لزوم نگاه علمي و تخصصي به توسعه کشاورزي در استان
سید محمود حسینی پور، استاندار ‌مازندران در دیدار ریس سازمان مرکزی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، بیان کرد: ظرفیت های طبیعی و نیروی انسانی والایی در سطح استان برای تحقق سیاستها و برنامه های کشاورزی و امنیت غذایی وجود دارد. ‎
استاندارمازندران در دیدار با شاهرخ رمضان نژاد و اشرفی اصفهانی، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و مشاور رییس سازمان، با تأکید بر لزوم نگاه علمی و تخصصی به توسعه کشاورزی، ادامه داد: با توجه به اهمیت و جایگاه بخش کشاورزی در برنامه های تحولی و اقتصاد کشور، بهره گیری از دانش و فن آوریهای جدید، کاهش هزینه های تولید، افزایش درآمد روستاییان و ارتقای بهره وری کشاورزی می تواند به پایداری و افزایش تولید بیانجامد.
وی رویکرد سازمان نظام مهندسی کشاورزی در مردمی کردن امور و بهره وری کشاورزی را راهکار مناسبی برای توسعه کشاورزی برشمرد و خواستار اجرای سیاست ها و برنامه های سازمان در استان مازندران شد.
در این دیدار، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور نیز ضمن ارائه اهداف و برنامه های سازمان در دوره پنجم، اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ضمن تقویت وجهه مردمی و وظیفه مندی خود در قبال جامعه کشاورزی و کشاورزان، برنامه ها و سیاست های خود را برای ارائه خدمات به کشاورزان و کشاورزی طراحی و گرداوری کرده است.
رمضان نژاد، خاطر نشان کرد: راه پایداری سازمان، ظرفیت سازی و بهره گیری از ظرفیت های ایجاد شده و استفاده بهینه و به موقع از فرصت ها با مشارکت حداکثری بخش خصوصی و همراهی اعضای سازمان است.
شاهرخ رمضان نژاد با تأکید بر این که دانش و سرمایه از عوامل پیشران و پیش برنده جهش تولید در بخش کشاورزی است، ادامه داد: این سازمان با الهام از بیانیه گام دوم انقلاب و با اتکای به فرمان رهبری معظم انقلاب، تمامی برنامه ها، فعالیت ها و اقدامات خود را با اتکای به ظرفیتهای مردمی، در این راستا قرار داده است.
رمضان نژاد، دانش گستری در محیط های کشاورزی را از مهم‌ترین رسالت های این سازمان عنوان کرد و افزود: سازمان نظام مهندسی با هدف نهادسازی و تسریع جریان ورود دانش به محیطهای تولیدی به عنوان تولید، شبکه غیردولتی تحت عنوان مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی را راه اندازی کرده است که ضمن تسهیل امر دانش گستری، در نزدیک‌ترین نقطه به محیط های تولید، خدمات مورد نیاز کشاورزان را ارائه می کند.
در خاتمه مقرر شد؛ سیاست های اجرایی طرح تحول کشاورزی استان در بخش خصوصی گرداوری و در آینده نزدیک با تشکیل جلسات کارشناسی در استان پی‌گیری گردد.
منبع: خبرگزاری آریا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ دی ۰۰
532 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0